Volgers

woensdag 17 september 2014

Tutorial bruidsjurk kleuren

Hallo iedereen,

Vandaag is het mijn beurt om jullie een kleine tutorial te laten zien op het Colourstock blog.
Vinden jullie het "wit" kleuren ook altijd zo moeilijk?
Er moet natuurlijk iets van diepte en schaduw erin zitten. 
Deze keer heb ik een huwelijkskaart gemaakt en een tutorial hoe je een bruidsjurk kan kleuren.

Dit is mijn manier hoe ik het doe, je kan natuurlijk ook werken met een andere groep grijstinten, of misschien wel beigetinten voor bijvoorbeeld een crèmekleurige bruidsjurk. Ik heb gekozen voor de W tinten, omdat dit een iets aangenamer en warmer grijs is. 

Voor dit voorbeeld heb ik gekozen voor een stempel van The Paper Nest Dolls. 

Dit is mijn begin, ik heb het mannetje al volledig ingekleurd, voor de details van het meisje wacht ik nog totdat ik de bruidsjurk volledig af heb.


Stap 1: 
Bestudeer eerst je in te kleuren afbeelding en geef dan je directe schaduw een aanzet met de W3 marker.


Stap 2:
De delen van de vorige stap waar jij het gevoel bij hebt dat die wat donkerder mogen, zet je aan met de W5 marker. Zorg ervoor dat je lijn dun genoeg is, we willen geen grijs kleed!


Stap 3:
Nu kan je je W5 van daarstraks laten overgaan in de W3 van stap 1 door middel van te blenden. Wijk hier niet teveel af van je originele schaduw van stap 1. 


Stap 4:
  Je kan nu je laatste lijnen vervagen en wat meer gaan uitwijken. Laat zeker voldoende wit tussen alle schaduwen! 
En zo krijgt ook deze witte trouwjurk schaduwen en dieptes!


Ik hoop dat jullie hier iets hebben van kunnen leren.
Dit is dan het eindresultaat van het gekleurde afdrukje!


En deze kaart heb ik ermee gemaakt:


Natuurlijk geef ik ook deze keer alle kleurnummers mee:

Huid:

  


 

 Haar bruidegom:


 

Haar bruid:





zwart pak en schoenen bruidegom:


 

Debardeur bruidegom:



Rozen en das bruidegom:


 

Groene steeltjes van bloemen




 

  Bruidsjurk:


 Waas rondom het koppeltje:

Grond:


 


Zo, dit was het dan voor mij vandaag! Ik hoor graag wat je ervan vindt.




























7 opmerkingen:

  1. Fantastisch gekleurd Deborah..lief digi stempeltje he.
    LG Blankina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooi Deborah,
    prachtig kleurwerk en een supermooie kaart,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. This is soooooooooooooo very Gorgeous!!!!! I totally LOVE it all Deborah!!!
    hugs,Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel voor de uitleg Deborah, jij hebt in ieder geval prachtig gekleurd, nu wij nog.
    Lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je dat geweldig mooi gedaan, en bedankt voor de goede uitleg!!
    Ik moet nog een hoop leren met inkleuren, je tutorial helpt me in ieder geval een eind op weg,
    groetjes
    Neline

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for checking my blog! It would be great if you coulc leave a message for me!
Deborah